četrtek, 12. januar 2017

Tema meseca januarja ~ ALBUMI ~ Posebni albumi

Današnjo objavo namenjam posebnim albumom, ki so v svetu že nekaj časa popularni in del stalne prakse.
Američanke so na tem področju zelo aktivne in so zame neprecenljive učiteljice.

Predstavila bom dva tovrstna albuma in sicer "December Daily" in "Project Life".

Začela bom kar z December Daily ali kot sem ga jaz poslovenila, prevedla ali priredila v  "Veseli december".  Cilj tovrstnega albuma je beleženje dogajanja od 1. decembra do Božiča. Tako vsak dan posnameš eno fotografijo in jo potem pospraviš v zato pripravljen album. Ker pri nas nisem zasledila nobenega primera takega albuma sem vzorčni primer izdelala kar sama.  Ima pa moj album "Veseli december" malenkost razširjeno obliko in sicer namesto, da spremlja dneve in dogodke samo do božiča, sem se odločila da ga razširim na ves december, ker je pri nas navada, da prazujemo tudi silvestrovo in novo leto, pa tudi vse polno je dogodkov v tem času.
Moja izvedba izgleda nekako takole



 
Za izdelavo sem potrebovala en komplet papirja, nekaj listov pobleščičenega papirja, šablone Najlepši par in Rayher, lepilo in polno vrečo ustvarjalnosti. Možnosti so tukaj neskončne.

Drugi  posebnež  je "Project Life", avtorica tega albuma je Becky Higgins (več o njej si lahko preberete in pogledate s klikom na njeno stran .) Zgodba v ozadju je taka, Becky je strastna scrapbookerka, mama, žena in gonilna sila podjetja. Kdor se je kadrakoli lotil izdelovanja albuma ve, da vzame veliko časa in ker je bila Becky v velikem zaostanku pri urejanju in izdelovanju albumov, se je odločila, da si zadevo poenostavi do te mere, da je vse kar je potrebno narediti to, da si natisneš slike in jih spraviš v posebne mape na žepke pri tem pa imaš na voljo v naprej pripravlljene kartončke z napisi in dekoracijo, ki polepšajo strani.  Na začetku je bil album podobno zasnovan kot predhodno predstavljen,  December Daily in sicer ne po dnevih ampak po tednih. V idealnih pogojih bi na koncu leta imel 365 fotografij in bi bil tako zabeležen vsak dan v letu. To idejo sem leta 2012 tudi sama želela preizkusiti in s lotila izdelave takega albuma, o tem se pisala tudi na blogu (https://vanci-ustvarja.blogspot.si/2012/03/pl2012-01-09-teden.html). Skoraj celo leto sem bila pridna in sem se zelo trudila, da sem album skoraj v celoti tudi izdelala. To mi je takrat predstavljalo en prav poseben izziv, ki pa sem ga hitro opustila in raje nadaljevala s klasičnimi scrapbook albumi. Je pa v vsej tej zgodbi tudi nekaj dobrega, odkrila sem mape na žepke, ki tudi meni olajšajo delo, sedaj čakam samo, da pridejo k nam v Slovenijo tudi albumi in v naprej pripravljene kratice in kompleti dodatkov.Seveda, si kartice lahko izdelamo sami, saj porebujemo le nekaj papirja in malo domišljije. 
 Tako pa gre tudi danšanja objava počasi h koncu, prilagam še nekaj fotografij mojega PL albuma.



 



Ko smo že pri tej temi vsak dan ene fotografija, letos sem se odločila, da si za izziv postavim, da imam na koncu leta 2017,  365 fotografij, za vsak dan eno ... Pa bom spet lahko naredila en Project life album ;)
   

Lep ustvarjalni pozdrav do prihodnjič,
Vanja

6 komentarjev:

  1. Rada bi te pohvalila za pristop, ki si ga ubrala pri predstavitvi albumov. Tudi sama sem jih že kar nekaj izdelala, različnih oblik in verzij, ampak meni je zmanjkalo časa za kakšno objavo pred vlaganjem slik, po vlaganju le teh, pa sem se odločila, da slik ne bom objavljala, prekrivati pa se mi ne da.

    Potrjujem tvoje ugotovitve in pohvalim tvoj analitičen in sistematski prikaz le teh. Slovenke smo bolj vržene na čestitke, na scrapbooke pa bolj malo, ker resnično vzamejo veliko časa in prostora, predvsem pa vztrajnosti in sistematičnosti, pa nekako se še niso tako prijeli. To pa je moja lastna izkušnja. Moja izkušnja je tudi, da tiste, ki si jih izdelaš zase, so vredni, da zanje porabiš malo več denarja (dodatke, ki jih izdelaš sam, so načeloma dražji, ker gre veliko časa in veliko je pokvarjenčkov). Tiste, ki pa jih pokloniš, pa moraš čimbolj poenostaviti, ker prejemniki ne znajo oceniti truda, pa še niso se tako prijeli, nekaterim je to preveč "okrancljano". To je čisto moja izkušnja. Amapak, ko jaz vzamem kak svoj album v roke po dolgem času mi je vedno bolj všeč.
    Zato sem vesela, da si ena izmed tistih, ki dajo posebno veljavo tudi albumom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Zdelo se mi je smiselno, da sistematično razčlenim to tematiko, ki je zelo široka in bi se jo dalo še bolj podrobno obdelati, mogoče sem se tukaj usmerila v res tiste osnove, ki so v pomoč vsakemu, ki se želi lotiti izdelovanja scrapbookov. Nekoč ko sem bila pridna sem delala sprotno inventuro in ta pravi, da sem jih dobrih petih letih naredila čez 300 ( moram dodat še vse tiste, ki so nastali vmes). V glavnem so bili to 100% ročno narejeni albumi, ki sem jih sama ali pa moji znanci/stranke podarili naprej. Nekaj izkušenj torej imam na tem področju, zato sem si tudi drznila obdelat to tematiko.
      Pa se ustvarjalke trudijo, vsaj kolikor jaz spremljam dogajanje, a kaj ko so ti scrapbook albumi tako kičasti in polni vsega, da o barvnih kombinacijah sploh ne izgubljam besed. To je moje mnenje, nočem s tem nobenega užalit, ampak tako jaz vidim stvari. Res je,da ne smem metat vseh v isti koš, ampak pri nekaterih je kič na prvem mestu in to me moti, ker s tem nekako tovrstno ustvarjanje izgubi kar nekaj točk pri ljudeh. Jaz se običajno o dodatkih in vsem kar spada zraven posvetujem s stranko in če imam proste roke, potem si dam duška, ma tudi tukaj ne preveč, ker se mi zdi, da je preprostost še vedno tista, ki se "prodaja".
      Za svoje scrapbooke pa itak vložim več energije in časa, ker jih konec koncev gledam jaz, moji prijtelji in družina. Ravno danes sem si vzela nekaj časa in malo prelistala moje albume ;) Tale moj odgovor je dolg in imam občutek, da brez repa in glave... tako pač je, pride tak dan :)

      Izbriši
  2. Krasno Vanja. Vsak dan ima unikatno stran.

    OdgovoriIzbriši
  3. Super, ko nekdo napiše veseli december, odreagiram in le kako nebi na tvojo objavo, ki je naravnost čudovita in album je fantastičen.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kaksne ideje, kaksni projekti! Kapo dol za vestnost in vztrajnost. Pri albumih jaz kar odpovem ... in ce mi kdaj uspe slike vsaj zlozit v en album, je to ze enormen uspeh, kaj sele, da bi takole vse pouredila in se kaj dopisovala ali krasila ...

    OdgovoriIzbriši
  5. Več kot odlična ideja in še bolj odlična izvedba. Kako lepo si opremila vsak dan v mesecu. Vse čestitke za tako odlično izpeljan projekt. Lep pozdrav, Andreja

    OdgovoriIzbriši