torek, 17. januar 2017

Tema meseca januarja ~ ALBUMI ~ Kako se lotiti dela?

Tako kot pri ostalih projektih se tudi pri izdelovanju albumov držim določenih korakov. Če izdelujem album za darilo ali pa za prodajo običajno samo smiselno postavljam dekoracijo, napise in ostale stvari, ki spadajo zravem. Ko pa izdelujem svoj album, pa je postopek nekoliko drugačen. 
Z vami bom danes delila, kako poteka moj delavni proces.

1. urejanje fotografij
 Običajno imam fotografije na več napravah, telefon in vsaj dva fotoaparata in zato je prvi korak ta, da prenesem fotografije na računalnik. Vsako leto si pripravim mapo v kateri potem shranjujem vse fotografije, postopek izdelave poteka nekako tako.

 Običajno si v mapi Slike ali pa na zunanjem disku naredim mapo z imenom "Leto 20_ _"
 Znotraj mape "Leto 20_ _" si nato naredim 12 podmap, za vsak mesec eno. Znotraj posameznega meseca  potem shranjujem fotografije.
 Da pa ni vse tako enostavno in moram malo zakomplicitrati zadevo in sicer tako, da mi ni dovolj, da fotografije pospravim v ustreznega meseca, saj znotraj mape naredim novem mape z datumi posnetih fotografij, običajno dodam še napis oziroma kratek opis kaj se je na ta dan zgodilo. Kot je na spodnji sliki lepo vidno mapo opremila z datumom  in napisom, da se v njej nahajajo fotografije posnete na prvi dan novega leta. Tako se bo cel mesec mapa polnila z mapami in dogodivščinami, ki se bodo zgodile.
Tovrsten sistem omogoča urejenost fotografij v meni smiselni obliki, na ta način tudi hitreje najdem fotografije, ki jih iščem. Povem naj še to, da jaz shranim vse fotografije (dobre in slabe).

2. priprava fotografij
Ko imam fotografije je običajno, tako da si  z diska prenesem posamezne mape z meseci in jih pregledam naredim izbor fotografij, po potrebi jih nekoliko obdelam, kar ni uporabno izbrišem. 

3. razvijanje fotografij
Naročanje fotografij običajno naredim kar preko spleta, največkrat jih razvijem kar v Hoferju, ker so slike relativno poceni in kvalitetne, pa še dostava je super hitra.

4. urejanje razvitih fotografij
Ko dobim fotografije domov jih uredim v kronološkem vrstnem redu in jih pospravim v kuverte, ki so opremljene z datumom posnetka. Tako imam fotografije tudi v fizični obliki zložene po vrsti.

5. izbor fotografij za scrapbook album
Posamezna kuverta gre nato še enkrat v pregled in v tem koraku izberem nekaj fotografij s pomočjo katerih bom naredila stran ali več strani. Vse preostale fotografije dobijo mesto v navadnem albumu z žepki izbrane pa še malo počivajo v kuverti.

Naj povem, da zgornjih pet korakov deluje samo v teoriji, ker sem pred kratkim razvila fotografije izpred treh let. Kar posledično pomeni, da me sedaj čaka veliko dela. Poleg tega, pa moram razviti še polovico lanskega leta in kar nekaj izletov na katerih sem bila, pa še niso prišli na vrsto. V časih, ko sem bila zelo pridna sem razvijala fotografije na vsake dva meseca in tako sem imela fotografije redno razvite in pripravljene za nadaljnjo obdelavo. To sem si zadala tudi za to leto, da bom  malce bolj pridna, kar se tega tiče.

6. priprava materiala
Ko so fotografije izbrane običajno sledi izbiranje papirja in dodatkov, ki bodo uporabljeni za izdelavo strani. Ponavadi prilagodim papir fotografijam. Pazim, da se vsaj približno ujemajo barve na fotografiji z barvami papirja, smiselno dodajam tudi napise, zato si v naprej pripravim črke (bodisi izrezane bodisi natisnjene ...)

7. izdelava strani 
Z izbranim materialom se potem lotim dela, če sem brez navdiha si pomagam z načrti kako izdelati posamezno stran, v večini primerov sem pa bolj "prosto po Prešernu" kot radi rečemo.  Pomagam si tudi tako, da izberem različne oblike map s katerimi si marsikdaj olajšam izdelavo strani.


Tako, to je bil tudi zadnji korak v mojem postopku izdelave posameznih scrapbook strani, na koncu mi preostane le še to, da izdelane strani pospravim v album.


Naj bo za danes to vse in se vidimo naslednjič, 
Vanja

2 komentarja:

  1. Super in sistematsko si tole podala in marsikateri od nas bo še kako prav prišlo. Kar se mene tiče sem glede razvijanja v večletnem zaostanku :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Me veseli, se zavedam, da so te "tehnične" stvari lahko malo dolgočasne in nezanimive, po drugi strani se mi pa zdi smiselno, da tudi o tem govorim in res sistematično obdelam temo, pa pripravim teren za naprej ;)

    OdgovoriIzbriši